Müzakereciler 3 saat görüştü
31 Ocak, 2017Eide: “Çözüm halen mümkün fakat üzerinde çalışılması gereken birçok konu var”
1 Şubat, 2017Emre ESER
DÜNYA ONLINE
KKTC, dünya çapında adaya turist çekmek için atağa kalktı. Dünyanın farklı noktalarında yapılan tanıtımlarda hedef çocuklu aileleri adaya getirerek imaj değiştirmek.
Bu sene 21’incisi düzenlenen EMITT 2017 Turizm Fuarı’na en kalabalık ekiplerden biri ile katılan Kuzey Kıbrıs Türk Cumhuriyeti, başta Türkiye pazarı olmak üzere turizm için yeni bir atılım başlattı.
Fuarda DÜNYA‘ya değerlendirmelerde bulunan KKTC Turizm ve Çevre Bakanı Fikri Ataoğlu, Kuzey Kıbrıs’ın son yıllarda turizm alanında yeni bir atağa kalktığını ve ihtiyacı olan yeni imaja kısa sürede kavuşacağını ifade etti. Dünya genelinde yapılan tanıtımlar kapsamında Türkiye nüfusunun yüzde 70’ini oluşturan 10 ilde pazarlama faaliyetlerinin yoğunlaştırılacağını aktaran Ataoğlu sadece yaz dönemi gelen tatilciler için değil kış aylarında da konferans turizmi için Türk şirketlerin ilk tercihi olmayı hedeflediklerini söyledi.
20 bin yatak kapasitesi ile turizm alanında Akdeniz’in önemli destinasyonlarından birisi olan Kuzey Kıbrıs bölgenin en önemli tatil merkezlerinden biri haline gelerek turizm gelirlerini artırmak istiyor. Bu kapsamda gelen turistlerin daha fazla konaklama yapması ve adada kalmasını isteyen KKTC’li yetkililer artık adanın isminin kumarhaneler ile anılmasını istemiyor. Bundan dolayı acentelere çocuklu ailelerin adaya getirilmesine yönelik pazarlamaların geliştirilmesi için talimatlar verildi.
KKTC Turizm Tanıtma ve Pazarlama Dairesi’nden Latif İnce önümüzdeki sezondan itibaren acentelerin Kuzey Kıbrıs’a getireceği turist başına pazarlama desteği alacağını söyledi. Türkiye’deki turist sıkıntısının bir şekilde adayı da etkilediğini belirten İnce, kur riski ve bölgede yaşanan turizm sıkıntısı gibi problemlerle Türkiye ile aynı şekilde mücadele etmeye çalıştıklarını aktardı.
2017 yılının ilk ayında Hollanda Uluslararası Vakantiebeurs Turizm ve Rekreasyon Fuarı ve Avusturya’nın en önemli turizm fuarı “Ferien Messe Wien”’de temsil edilen KKTC, 19-22 Ocak tarihleri arasında Finlandiya’nın Helsinki şehrinde düzenlenen ve 1,3 milyon kişinin ziyaret ettiği “MATKA 2017”, 14-22 Ocak tarihleri arasında Almanya’nın Sttutgart kentinde 220 bin civarında kişinin ziyaret ettiği “CMT Stuttgart” ve 19-22 Ocak tarihleri arasında İngiltere Manchester’de düzenlenen ve 420 bin civarında ziyaretçinin katıldığı “Destinations The Holiday and Travel Show Manchester” de turizmcilere tanıtıldı.