KKTC’nin dijital markası “visitNCY”

Turizm ve Çevre Bakanı Fikri Ataoğlu, KKTC’nin dijital markası olan “visitNCY” markasını tanıtmak için 15 fenomen ile hazırlanan tanıtım programı hakkında basın toplantısı düzenledi.

Bakan Ataoğlu, dünyanın içinde bulunduğu pandemi nedeniyle fuarların geçmiş dönemde yapıldığına dikkat çekerek, günümüzde teknolojinin etkin bir şekilde kullanılmasının çok daha yararlı olduğunu gözlemlediklerini belirtti.

Tanıtım kampanyasının ulusal ve küresel olmak üzere 2 ayaktan oluştuğunu ifade eden Ataoğlu, 1 Mart itibarı ile Facebook, Instagram, Twitter ve Youtube “visitNCY” sayfaları ve “visitncy.com” internet sitesi olmak üzere 5 ayrı platformdan tanıtımların günlük olarak devam ettiğini kaydetti. Takipçi sayısının bugüne kadar ciddi şekilde arttığını vurgulayan Bakan Ataoğlu, beklentilerinin yapılacak tanıtım etkinlikleri sonrasında ülke insanlarının da sayfalardan paylaşımlarını artırması olduğunu söyledi.

Ulusal ayağın 25-26 Haziran tarihlerinde gerçekleşecek olan çalışma olduğunu açıklayan Ataoğlu, ulusal ayakta 15 medya fenomeni ve sosyal medyada etkin video üreten ülke insanlarının yer alacağını bildirdi.

Kampanyanın tamamen gönüllük esasında iş birliği ile gerçekleştiğini dile getiren Ataoğlu, iş birliği içerisinde olan kişilere teşekkür etti. Ataoğlu, ulusal ayakta 2 gün devam edecek çalışmalar çerçevesinde belirlenen güzergahların içeriklerinin üretileceğini ve “visitNCY” etiketi ile tüm takipçilere ulaştırılmasının hedeflendiğini kaydetti. İçeriklerde tamamen medya fenomenlerinin anlayışında, turizm vurgusunun yer alacağını ifade eden Ataoğlu, takipçilere bu içeriklerin sunulmasının esas hedef olduğunu belirtti.

Küresel ayağın ise Temmuz sonunda dünyada takipçileri milyonlarla ifade edilen küresel 30 medya fenomeninin davet edilerek, ülkede yer alması koşuluyla gerçekleştirileceğini dile getiren Ataoğlu, küresel ayak çalışmasının 5 gün devam edeceğini söyledi. Bakan Ataoğlu, kampanyanın temel hedefinin Kuzey Kıbrıs- North Cyprus markası ve uzantısı olan “visitncy.com” alt markasının güçlendirilmesi ve bunun tanınır hale getirilmesi olduğunu kaydetti.

İç turizm olgusuna katkı sağlamak ve halkın turizmi farklı yüzlerden ve farklı medya platformlarından içselleştirilmesinin de hedefleri olduğuna vurgu yapan Ataoğlu, kampanyanın pandemi sonrasında düzenlenen ilk turizm kampanyası olduğunu söyledi.

Kampanyanın bir başka özelliğinin ise ilk defa sosyal medyanın ülkesel bir tanıtım kampanyasında kullanılması olduğuna dikkat çeken Bakan Ataoğlu, ulusal ayakta yer alacak fenomenlerin isimlerini sayarak, gönüllülük çerçevesinde yapacakları çalışmalar ve ülke tanıtımına koyacakları katkılar nedeniyle onlara teşekkür etti.

Ulusal ayakta yer alacak fenomenlerin isimleri şöyle:

“Alp Galip, Altuğ Galip, Emine Uluçay, Ayşe Hacıarif, Aygün Kencer, Ömer Akama, Çağlar Davutoğlu, Evren Kerem, Kenan Hürdeniz, Batu Özsusuzlu, Gizem Devaşan, Hazel Oraç, Mustafa Garabli, Sedef Garabli ve Ali Yılmaz”